سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وزیر کشور رییس جمهور بعدی را انتخاب کرد؟

آقای رحمانی فضلی وزیر کشور در گفتگو با سایت اطلاع رسانی دولت که به مناسبت هفته دولت انجام شده است در بیانی عجیب گفته است روحانی قرار است هشت سال رییس جمهور باشد. (کد خبر : 266614 )
 
سایت دولت از ایشان پرسیده است؛ «الان که عمر دولت دهم به نیمه رسیده است، چقدر از اهداف و برنامه هایتان عملیاتی شده است؟»

و آقای رحمانی فضلی با خنده پاسخ داده است: «البته عمر این دولت، به نیمه نرسیده، یک چهارم آن سپری شده! آقای روحانی قرار است 8 سال رئیس جمهور باشند!» 

البته به نظر می رسد ایشان قصد مزاح داشته و ان شاء الله خنده ایشان از این جهت بوده و اراده جدی از کلام خویش نداشته است! اما همین کلام شوخی در برخی سایتها مانند جماران و انتخاب که حامی دولت هستند تیتر شده است. 

طبق قانون وزارت کشور نقش مجری را در انتخابات بازی می کند و برگزاری انتخابات به عهده این وزارت خانه است حال وقتی وزیر این وزارتخانه در گفتگویی رسمی حتی با مزاح چنین سخنی بیان می کند می تواند ایجاد شائبه کند. چه قراری است که روحانی باید هشت سال رییس جمهو باشد؟ این قرار را چه کسی گذاشته است؟ اگر قرار است مردم رای بدهند بهتر است بگذاریم صندوقهای رای رییس جمهور بعدی را معلوم کند نه وزیر کشور دولت! 

به نظر می رسد با توجه به نقش اساسی وزارت کشور در انتخابات و با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است و مسئولین دولتی سعی دارند اختیارات هیاتهای اجرایی را افزایش دهند، وزیر محترم کشور این صخن خود را اصلاح کند و توضیحی در مورد آن بیان کند تا خدایی نکرده شبهه ای در برگزاری انتخابات به وجود نیاید. پسندیده آن است مسئولان جایگاه حقوقی خود را درک کنند و بر این مبنا سخن بگویند و حتی شوخی کنند.

درست است که وزیر کشور، یکی از وزرای این دولت است اما باید توجه کند که او باید در انتخابات بی طرف باشد تا بهانه ای دست فتنه گران ندهد!

اگر قرار است روحانی هشت سال رییس جمهور باشد عملا برگزاری انتخابات سال 96 چه فایده ای دارد؟

آیا این سخنان در تناقض با سخنانی نیست که این روزها از دولتمردان راجع به انتخابات پرشور شنیده می‌شود؟ آیا چنین قرارهایی در انتخابات مجلس هم گذاشته شده است؟ 

اگر قرار است همدلی بین مردم و دولت وجود داشته باشد مسئولان باید در سخنان خود دقت بیشتری کنند و حاشیه سازی ننمایند. اگر قرار است از قانون گرایی سخن بگوییم و بر قانون پافشاری کنیم بایستی در مسیر قانون مشی کنیم نه آنکه حرف از قانون گرایی بزنیم و سایر نهادها را به قانون تشویق کنیم اما خود رویه ای خلاف این داشت باشیم!‌

بهتر است دولتمردان به جای اظهارات بی مورد خود در مورد شورای نگهبان به وظایف قانونی خود عمل کنند و حاشیه سازی نکنند!

پیش از این نیز صالحی پس از آنکه گفته بود آمریکایی ها در مذاکرات دبه در آورده اند اعلام کرد شوخی کرده است!!

» نظر
title=